DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Davranışsal Araştırmalar için Bilgisayar Programlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 604
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı psikoloji araştırmacılarına temel programlama yetenekleri kazandırmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler çeşitli multimedya içerikleri sunabilen, kullanıcı girdilerini çeşitli cihazlar aracılığıyla toplayabilen ve deneysel verileri analiz edebilen programlar geliştirebileceklerdir. Bu yetenekler ile öğrenciler bilgisayar destekli karmaşık psikoloji deney düzenekleri yaratabilecek ve bu deneyleri hayata geçirebileceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • temel bilgisayar programlama kavramlarını tasvir edebilecektir.
  • Bilgisayar programlarının çalışma zamanındaki davranışını çözümleyebilecektir.
  • Planlanmış bir deney düzeneğini bilgisayar programlarının çalışma prensiplerine ve gereksinimlerine uygun bir şekilde formüle edebilecektir.
  • Deney düzeneklerini uygulamaya geçiren bilgisayar programları geliştirebilecektir.
  • Deney sonuçlarını temsil eden kayıtları analiz edecek bilgisayar programları geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bilgisayar programlama temelleri, Matlab programlama ortamının temelleri, verileri idare etmek ve görselleştirmek, Psychtoolbox kütüphanesi, programlama parçaları, veri yapıları, basit girdi ve çıktı, multimedya içeriği kullanma, zamanlama ve kayıt, geliştirme ve hata ayıklama teknikleri, fonksiyonlar ve modüler programlama, kayıtları okuma ve işleme.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar programlama temelleri Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 1
2 Matlab programlama ortamının temelleri Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 1
3 Verileri idare etmek ve görselleştirmek Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 2 ve 3
4 Psychtoolbox kütüphanesi Psychtoolbox.org function reference
5 Programlama parçaları Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 4
6 Veri yapıları Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 4
7 Basit girdi ve çıktı Psychtoolbox.org function reference
8 Multimedya içeriği kullanma Psychtoolbox.org function reference
9 Zamanlama ve kayıt Psychtoolbox.org function reference
10 Geliştirme ve hata ayıklama teknikleri Ders slaytları
11 Fonksiyonlar ve modüler programlama Ders slaytları
12 Kayıtları okuma ve işleme Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media, Bölüm 7
13 Deney düzeneği geliştirme Ders slaytları
14 Deney düzeneği geliştirme Ders slaytları
15 Deney kayıtlarının analizi Ders slaytları
16 Konuların tekrarı
Ders Kitabı

Borgo, M., Soranzo, A., & Grassi, M. (2012). MATLAB for Psychologists. Springer Science & Business Media

ISBN-13: 978-1461421962, ISBN-10: 1461421969

Önerilen Okumalar/Materyaller Psychtoolbox.org function reference

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
92
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
60
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

X
2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

X
3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

X
4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

X
5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

X
6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

X
7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

X
8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

X
9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

X
10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

X
11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

X
12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest